Satua Rare Angon Terhadap Pengembangan Bahasa Bali Siswa Kelas VII SMP Sathya Sai Denpasar

Ni Luh Aprianawati

Sari


To enter the realm of language in children, it is very interesting when presented with one. The purpose of this study was to determine how the influence of satua Rare Angon on the development of Balinese language in seventh grade students of SMP Sathya Sai Denpasar, most of the children in this school use Indonesian as a social language in carrying out daily conversations both at school and at school. their respective homes. Through satua Rare Angon, children's vocabulary will increase so that their understanding of these satua increases. So that the results of this study contribute that satua Rare Angon supports the development of the Balinese language in class VII students of SMP Sathya Sai Denpasar. 

Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Arsanti, M. (2014). Pemerolehan bahasa pada anak (kajian psikolinguistik). Jurnal PBSI, 3(2).

Chaer, Abdul. Psikolinguistik, Kajian Teoretik Jakarta, PT. Asdi Mahasatya,2003,

Chaer.Abdul. 2007. Kajian Bahasa Struktur Internal, Pemakaian dan pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.

Djamarah, Syaiful Bahri Aswin Zain. 2010. Strategi Belajar Mengajar.Cet. Jakarta:

Rineka cipta.

Faruk. 2012. Metode Penelitian Sastra Sebuah Penjelajahan Awal. Yogyakarta : Pustaka Pelajar.

Nengah Tinggen, Satua-Satua Bali (1) – (XIV ), penerbit toko buku Indra Jaya, Singaraja

Shafa, S. (2012). Teori Pemerolehan Bahasa dan Implikasinya dalam Pembelajaran. Dinamika Ilmu: Jurnal Pendidikan, 12(2).

Suastika, I Made. 2011. Tradisi Ssastra Lisan (satua) di Bali, Kajian Bentuk, Fungsi dan MAkna. Denpasar: Pustaka Larasan.

Tanjung, Bahdin Nur dan Ardial. 2010. Pedoman penulisan Karya Ilmiah ( Proposal, Skripsi, dan Tesis ) dan mempersiapkan Diri menjadi penulis Artikel Ilmiah, Jakarta : Kencana




DOI: https://doi.org/10.25078/ds.v1i1.2338

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


 Jurnal Penelitian Bahasa dan Sastra Daerah berada dibawah lisensi CC BY-SA

View My Stats